VPTZ Julia Jan Wouters

Wij zijn er voor u,
als het er écht om gaat...
lees meer >>

Corona en het Hospice

In verband met het Corona virus hebben we aangepaste bezoekregels....lees meer >>

Onze zorg bij u thuis

Zodat u er niet (meer) alleen voor staat...lees meer >>

Corona en het Hospice

In verband met het Corona virus hebben we aangepaste bezoekregels....lees meer >>

Ons gastvrije hospice

Als thuis sterven niet (meer)
wenselijk of mogelijk is...
lees meer >>

Kennismakingsgesprek

hortensia s met bankNa de aanmelding brengt een van onze coördinatoren een bezoek aan de cliënt en mantelzorgers voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dat gesprek bekijkt de coördinator de situatie van de cliënt en de mantelzorg. U ontvangt de nodige informatie over onze stichting en heeft de mogelijkheid vragen te stellen, wensen kenbaar te maken.

Samen met u komen we graag tot de best passende oplossing voor uw situatie.

Wensen en behoeften in kaart
Het doel van het bezoek is om naast kennismaking te inventariseren wat de wensen en behoeften van de cliënt en de mantelzorgers zijn. De ideale situatie is dat de cliënt zelf kan aangeven wat hij/zij wil, wanneer en op welke manier.

Om te kunnen werken aan een zo hoog mogelijke kwaliteit van leven, is het van belang dat alle betrokkenen hetzelfde beeld hebben over de wensen en behoeften van de cliënt.

Daarnaast is het belangrijk informatie te hebben over aspecten als levensbeschouwing, psychische en fysieke situatie van cliënt en mantelzorgers en het sociale netwerk (partner, familie, vrienden en buren). Deze informatie helpt ook om een goede afstemming met de beroepsmatige zorgverleners mogelijk te maken.

Vormgeving en realisatie: Wiep.frl | Powered by: Knoop.frl